tisdag 2 mars 2010

Vad ska bloggen heta?

Vi hade ju enormt huvudbry med vad August skulle heta när han kom. Jag tyckte det tog evigheter innan vi hade bestämt oss. Nu är det avklarat sen länge och det känns skönt!!

Men för alla er som undrat när den här mamman ska fatta att hon inte längre har två barn, och därmed inse att den här bloggens namn behöver ändras: I know, I know!! Jag tänker på det hela tiden, eller iallafall så ofta som alla mina tre barn och allt hushållsarbete låter mig tänka på det... Problemet är att jag inte kan komma på vad den ska heta. Har liksom inte kommit på det där perfekta som klickar. Hittills finns det två förslag:

1) Villekillen, Saga-Fina och Augusten
2) Gobitarna i Gula huset

Förslag 1) är alltså bara en förlängning av det vi redan har och så det nya tillskottet. Idel vackra och väl använda smeknamn på samtliga tre grisar.
Förslag 2) har jag grunnat länge på. Tänkte att nåt med Gula huset skulle passa bra och att man först då skulle ha nåt som rimmar på det, men varken Gangsterna i Gula huset eller Grisarna i Gula huset kändes särskilt klockrent. Så tack till Dorro som kom på Gobitarna. Det syftar naturligtvis på både de tre godingarna som bor här, men även på det goda eller tokiga som händer här i vårt liv.

Jag låter nu mina läsare tycka. Rösta i marginalen och/eller skriv en kommentar. Har du nåt ännu bättre förslag än 1) eller 2) så SKRIV! Kanske kan saken få bli avgjord innan barn nummer tre lär sig gå...

***
So, the issue is what the new name of this blog should be. Take your vote! The alternatives are 1) Villekillen, Saga-Fina och Augusten, meaning "Ville the boy" in a word pun that we nicknamed Ville when he was a wee boy and still use all the time, Saga-Fina means Saga the Pretty but is also short for Saga Ester JoseFINA which is her full name, and August is nicknamed Gusten or Augusten (pronounced "A-Gusten"), sort of meaning the one and only August. Alla three are well used nicknames for our little ones.
2) Gobitarna i Gula huset, meaning The Good parts in the Yellow house. "Gobitarna" could be our beautiful kids but also what good or happy or crazy happens in our life.
3) Any other ideas? Write a comment!

3 kommentarer:

The Mathews Family sa...

I love the nicknames of your children but I vote for the little yellow house the most. Happy moments happen in happy homes with happy names! *wink* :o)
-Jessica

Lunicrax sa...

Jag gillar båda två! Jag skulle använda 1) som över-rubriken, och sen 2) strax under, ungefär som du har nu. Det blir min röst.

Unknown sa...

I like the yellow house too! Then it includes the mommy and daddy in those good times too :)