måndag 29 mars 2010

Barnen pratar

Saga säger helt apropå ingenting: Jag är foffajande pjinsessa, foffajande och foffajande och foffajande. Är du foffajande djottning mamma?

Och mamma säger, 10 min senare: Du ser kissnödig ut, Saga, gå å kissa!
Saga svarar, glatt skuttande mot toa: Å då sa djottningen, gå å kissa!

Det är så tydligt ibland, hur barn lever i sin egna fantasivärld!

***
Ville och Saga bråkar om Villes VDR-ring som Saga just hittat. Ville har fått den i kyrkan i sin klass och är hemskt stolt över den och mycket medveten om vad VDR betyder: Välj Det Rätta. men Saga vill absolut inte ge honom ringen, för det är bara prinsessor som har ringar och han är ju ingen prinsessa.

Då kommer Villes häpnadsväckande bra argument:
- Men Saga, jag är inte lika bra på att göra bra och fina saker som du är, så jag behöver den här ringen.

Mamman fick sig dagens asgarv där kan jag säga. Tänk om VDR-ringen verkligen hade den effekten att man började göra bra saker.

1 kommentar:

Katrina sa...

En magisk ring minsann! Men den är väl tänkt lite grann för att ha den effekten - att man gör bättre val :) Smart kille!