lördag 27 oktober 2007

Hjälp! Beslutsångest!

Som alla vet lider mamman av svår beslutsångest. Hon har nu köpt två jackor och kan inte bestämma sig vilken hon ska lämna tillbaka. Ska hon ha brun eller svart. Var med och tyck!!

Brun jacka: Mamman klär bättre i brunt, den är läckert skimrande i ett regnkappsartat tyg (perfekt i vårt klimat) och med löstagbart foder, MEN den är dyrare och mamman befarar att den är för tunn. Mamman är mycket frusen av sig, så det är en viktig faktor. Bruna jackan har dragsko innuti så den markerar midjan hjälpligt. Lite extra lång därbak. Najs.

Svart jacka: Även här parkas. Praktisk och varm är viktigast, tyvärr. Väldigt lik i modellen men denna har skärp i midjan och det är snyggt och så. Inte lika vattenavvisande tyg, bara lite tåligt vanligt tyg. Mamman ser lätt ut som lik i svart. Svarta jackan är mycket tyngre, så mamman tror att den är varmare. Men vid noggrann jämförelse är de exakt lika tjocka. NU BLEV DET RIKTIGT SVÅRT!! Är svarta jackan varmast eller inte?

Mössan är åxå ny. Rolig knoppblomma på, som pappan tyckte såg ut som en svulst. Suck, karlar!


Posted by Picasa

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på den svarta. :D
/Kicki

Lunicrax sa...

Jag tycker brun, definitivt. (har liknande dilemma här - vill ha ulljacka, och den snyggare kostar lite mer. Iaf: kan du har på dig varmare tröja inuti den bruna när kölden slår till? det är ju lager på lager som gäller för att hålla sig varm, har jag upptäckt (host, får man kalla sig expert när man bor i isbjörnsland..? ;) Och som du säger regnavvisande material är högst praktiskt i gbg.

PERNILLA sa...

jag röstar för den svarta. jag blev så kär i det fina lilla skärpet. det känns som den praktiska parkasen rentav blev lite kvinnlig!! och det är inte dåligt jobbat för att vara en parkas. problemet med svart vid ansiktet. köp en halsduk och mössa i en färg som är mer din. svart passar ju till allt;). å andra sidan ska du kanske inte lyssna på mig, jag har rätt mycket svart i garderoben nämligen.

Villeosagamamman sa...

Ojoj, har fått lite respons i min e-brevlåda åxå och nu har jag 3 röster för Brun och 3 röster för Svart.

TACK ALLA SOM ORKAR BRY SIG!! Det är ju helt beundransvärt!! Detta i-landsproblem...

Och snälla, om nån mer tycker nåt så hör av er så att vi kan få ett utslag på vågskålarna!

Anonym sa...

Mormor säger:

Grattis till soffan o vad fin den är. Det skall bli riktigt skönt att vara barnvakt och sitta i den.
Jag tycker att den bruna jackan är bäst. Du har väl en tjock tröja om den inte är tillräckligt varm. Annars är det ju jul snart och du kan ju önska dig en gosig tröja till din snygga vattenavvisande jacka.

Hanna sa...

Brun helt klart. Lyssna på Canada-Theresa, lager på lager värmer bättre. Brunt är snyggt.

Kram på dig, du velmamma =)

Helena sa...

BRUN!!!! Utan tvivel. Du kommer inte ångra dig. Den var mycket snyggare.

Å andra sidan vet vi ju av bitter erfarenhet att foton i grodperspektiv aldrig är till den fotograferades - och i detta fall klädesplaggets - fördel, och nu är den svarta mer i grodperspektiv... Så det är liiiite svårt att vara rättvis, men jag röstar definitivt på brunt!

Önska dig en snygg tröja/alternativt en snygg figursydd fleece att ha under.

Kram på dig och det är härligt att se att ens vänner har liknande problem som en själv. (Det är dock inte lika roligt att upptäcka att ett av ens barn har ärvt både pappas OCH mammas beslutsångest. Kan resultera i rätt otrevliga situationer både för förälder och barn...;))

Anonym sa...

deb here - I am voting for the brown jacket. It looks sleek on you! Whatever did you decide?