fredag 6 juli 2007

Uppdatering: Saga-Fina


Är: En attraktiv kvinna i mina bästa år.
Ger intryck av att vara: En knubbig bebis.
Mår: Toppen! Hur mår du själv?
Ska: Snart vakna och amma natten lång.
Har: Somnat redan vid halv-tio-snåret ikväll och bara vaknat två gånger sen dess.
Bör: Få leka och känna livet i mig hela dan imorrn!
Kan: Ja, jag är en enormt talangfull ung dam. Vill ni höra hela listan eller ska jag bara ta de senaste framstegen? Ok, här kommer lilla listan då: jag kan säga BABA, vinkar vackrare än flamencodansöser, äter gurka själv, går ner i splitt så tjock jag är, står på händer och fötter med rumpan upp i luften, gungar när jag sitter, står upp eller står på alla fyra och sist men inte minst: jag kan KRYPA! Hej världen, se upp, här kommer jag!!
Blir glad av: När familjen pratar och busar med MIG.
Vill ha: Mamma ifred lite oftare.
Skulle vilja: Kunna allt som Ville kan.
Tycker om att: Gunga i alla former. Det är väldigt roligt när mamma håller mig i händerna och jag får stå på hennes knä. Då buggar jag fram och tillbaka. Gunga i gungan på lekparken är med kul, men lite överkurs. Jag kan ju gunga själv bara jag sitter på golvet eller i knät.
Drömmer om: World peace.
Längtar till: Jul.
Fasar inför: Att mamma och pappa ska börja försöka låta mig somna själv i min säng snart.
Har ett brinnande intresse för: Att upptäcka omgivningen och käka på allt jag kommer åt.
Bryr mig om: Regnskogen, utrotningshotade djur och växthuseffekten. Äh, skoja bara, har inte lärt mig om sånt än. Jag bryr mig bara om mamma. Och Ville och pappa med.
Trivs med: Att fräsa runt i mammas coola gåstol från 70-talet. Då känner jag mig som en i gänget, och tar mig i upprätt läge hit och dit.
Känner obehag inför: Mat med bitar i. Jag hulkar allt jag kan men de bara försöker tvinga i mig det ändå. Ska ni ge mig mat får det faktiskt vara slät puré, så det så!
Planerar att: Stornjuta av min barndom.

Bor i: Ett stort stort hus, knappt så jag orkar krypa så långt som till köket från vardagsrummet.
Skulle vilja bo i: Villes rum. Där är det helkul att vara, massa spännande leksaker att käka på.
Klär mig gärna i: Rött. Det är jag snygg i. Rosa går också bra ibland, men det får inte bli för mjäkigt.
Äter gärna: Fruktpuré och sånt som är sött. Yoghurt, äpplemos, isglass och sånt som jag bara får smaka lite på kan jag gärna ta mer av.
Dricker gärna: Mammas bröst, såklart!! Aaaaah, det är det bästa…
Tränar: Krypningen är jag ju redan grym på, så nu gäller det andra filuriga finesser att utöka repertoaren med. Att sätta sig upp från alla fyra går bra, och stå lite på knä så man når saker högre upp och sånt. Det tränar jag vidare på tills jag når perfektion. Sen är det stora målet nu att ställa mig upp utmed möbler och sånt. Jag älskar att träna!
Dansar: Ja, när musik spelas eller mamma sjunger brukar jag sitta och gunga.Eller bugga då om jag får stå i knät! Helkul!
Tittar ofta på: De stora barnen.
Lyssnar ofta på: Mamma. Hon har en sån fin röst.
Läser: Njae, har inte lärt mig det. Tuggar helst bara på tidningar och allt kul papper som prasslar.
Idag: Har jag åkt vagn lite för mycket.
Imorgon: Ska jag krypa riktigt mycket och förhoppningsvis busa med pappa.
Igår: Hm, vad hände igår? Var det då jag kom på det här med att gnissla tänder?

Vill se: Hela stora vida världen!
Vill göra: Åka på semester verkar kul. Gärna ihop med Moa. Tänk, det vore väl nåt?!
Glad över: Att vakna på morgonen är alltid kul.
Arg på: När jag tvingas åka vagn och sånt när jag är trött, för jag kan inte hålla mig vaken då. Jag känner mig lurad och gillar det inte.
Stolt över: Mina tjocka kinder och att jag kryper så bra.
Rädd för: Höga plötsliga ljud.
Nyfiken på: Sånt som prasslar eller låter kul på nåt annat sätt.
Lycka: Alla sorters gos och uppmärksamhet.
Sorg: När mamma överger mig i bilen ibland. Helt ensam och allena får jag sitta och gråta i baksätet.
Älskar: Mammegris hela dagen lång! Fast alltså, jag älskar ju pappa och Ville åxå!
Hatar: Att bli torkad om näsan. Fy farao!
Äter: Gurkskivor, helt själv!
Sover:.I mammas armhåla, helst med bröstet i munnen. Mmmm…
Lever: Apselut! Jag har älskat varje stund sen jag kom ut härhemma på vardagsrumsgolvet! (Utom när jag varit övertrött, möjligtvis).
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Hanna sa...

Lilla Goa Saga som blivit så stor! Trodde inte mamma skrivit nåt om dig igår när vi läste och skrattade åt storebror, men här kom det!

Du är en sån duktig tjej på att krypa, precis som kusin Lovis var. Tjejerna regerar!!

Nu återstår bara den stora frågan... härmas eller inte härmas?

Puss på de stora goa kinderna!
Moster-faster Hanna

Anonym sa...

Hej goa Saga-fina. Vet du vilken bra mamma du har som ser till dig och som tar hand om dig så bra. Du är en sådan duktig tjej. Mormor bara längtar efter att få se dig krypa och att få krama om dig.
kram kram
Mormor

Vicki sa...

gillar verkligen idén! =) härliga barn du har *ler*

vi pratade i kyrkan om att jag kunde få sno idén... du kan ju skicka den till: tv.nilssons@hotmail.com

tack och ha det gott! =)
*kramar*
Vicki, tomas och Isac