söndag 15 mars 2009

Star Wars update

Samma eftermiddag som inlägget nedan, kom pappan hem från jobbet med rätt sorts flingor med sig. Ville fick ett likadant lasersvärd som Maja har och otroligt nog sa han sedan att han kunde tänka sig att stanna i den här familjen iallafall. Han älskade oss igen! Så trevligt...

Imorse blev pappan och mamman väckta av en gastande kille kl 6, ungefär: "Pappa lek med mig!! Jag är Yoda!!!" Hjälp vad arg han var när pappan inte lydde. Men ett tag senare när alla var på benen och gjorde sig iordning för kyrkan, då var rolleken i full gång. Ville var Yoda, iförd pyjamas, skärp om magen, och lasersvärd instucket. Pappa fick vara C3PO. Saga var R2D2 och sa så här: "Jag är Artuditu. Jag kan inte pjata, baja pipa. Bib-bib-blip-ip-pi-i." Asgarv från mamman!

Sen på hemväg från kyrkan i vårsolen var Ville fortfarande Yoda, men eftersom Saga hade sin fina Annebel-klänning, så var hon prinsessan Leia, som glatt delade ut orders: "Pappa, du är Han Solo. Hej Solo!" Då undrade pappan vem mamman skulle vara. Gissa vad illbattingarna kom fram till? JABBA! :(

***
Star Wars Update:

The Daddy came home with the right kind of cereal and Ville got his little light saber and all of a sudden he loved us all again and agreed to stay in the family after all.

Then this morning Ville woke the Mommy and the Daddy by screaming at 6 am: "Daddy, play with me!! I am Yoda!!!" He was so mad when the Daddy didn't obey. But later on, when all were up preparing for church, Ville was Yoda, in his jams, belt around his tummy, holding the light saber. Very cute Yoda. The Daddy got to be C3PO and Saga was R2D2, saying: "I am Artuditu. I can't talk, only beep. Beep-beep-bleep-leep-pe-ee". Oh how the Mommy laughed!

Later, on our way home from church, walking in the nice spring sunshine we've enjoyed today, Ville was still Yoda, but Saga was princess Leia since she wore her pretty Annebel-dress. She decided the Daddy was Han Solo, saying "Hi, Solo!". Then they all decided that the Mommy was Jabba!! Hrmpf! :(

5 kommentarer:

PERNILLA sa...

Jag skrattar ihjäl mig. Jag tycker inte du är ett dugg lik Jabba. Men det var roligt.

Här hemma är det också Star Wars för hela slanten.

Lunicrax sa...

hahahaha!!! underbart... :D

AL sa...

Hörru Jabba, fantasi är viktigare än kunskap sa Einstein så det är bara att gratulera dig och barnen till den vilda låtsas-förmågan!

Rebecka sa...

Kusinerna i Åsa skrattade så de tjöt, när jag berättade vad du skrivit....

Helena sa...

Ha, ha,ha! Jag skrattar gott och minns när vi var på resa nyss och jag skulle försöka få i Benjamin i djupa poolen med armpuffar. Vi leker intensivt för att han inte ska märka att han gradvis lär sig vara i vattnet. Högt och ljudligt deklarerar han sen: Pappa, du é haj. Mamma, du é valen!
Vad säger man då? Men med min mage så joooo, vissa likheter finns och KÄNNS om inte annat. ;)