onsdag 1 april 2009

Potträna nu eller vänta?

Hej, mamman här. Hjälpes vilken eländes-lång-trött-dag jag har haft. Trodde inte dagen skulle ta slut, men nu sover grisarna TACK OCH LOV och istället för att däcka sitter jag här och funderar över potträning. Galet, jag vet. Var ska jag få den energin ifrån liksom? Funderar över den här 3 day potty training-grejen från nätet - det kanske man kunde orka. Nån som har erfarenhet av den grejen? Verkar lite dyrt med 24$ för en e-bok i ämnet. Hmm... Vad tycker ni? Ta tjuren vid hornen nu när pappan är långledig över påsk och kan bidra med upptorkning, eller vänta till i sommar, när jag ev. har mer energi?

***
Hey, the mommy's here. What a terribly long and tired day I've had. I didn't think the day would ever end, but now the pigs are sleeping (Halleluia!) and instead of throwing myself into bed I'm sitting here considering potty training. Crazy, I know. Where would I get the energy needed? I read about a 3 day potty training program, maybe that's a good idea? Any experiences from that, anyone? You have to BUY an ebook first. Hmmm... What do you think? Do it now when the daddy will be home for Easter holiday and can help out with wiping of floors, or wait for summer when I just might have more energy?

3 kommentarer:

The Mathews Family sa...

I advise just waiting until Grammy Annebel comes out to Sweden and let her do it! She's so good at it and of course it's so much more fun for the kids to potty train with her! :D
-Jessica
P.S. Good luck!!!

Unknown sa...

All the three day potty training is, put the potty in the kitchen (or anywhere you spend the most time)and give them lots to drink,and treats when they go. It helps if they are ready to take them every 15-20 min. until they get the hang of it. but every kid is different. It is also easier to get a small seat that fits right on the big potty, instead of trying to transition them from the small potty to the big one. Good luck!!

Unknown sa...

Jag säger inget alls i denna fråga. Om jag får fler barn så kommer jag lämna över pottandet åt Mikael. Inte en chans att den här mamman ger sig på det igen.