tisdag 11 november 2008

Barnprat

Villen står drömmande framför bilreklambladet från Volkswagen som kom i posten idag och pekar:

- Mamma en SÅN ska jag ha när jag blir stor! Jag ska köra vid ratten och därbak ska jag ha ett barn som åker med som jag är pappa till.
- Jaha, vad fint. Men ska du inte ha en fru också?
- Ööö, jag ska ha en mamma också. Och en storasyster, storebror, lillebror och lillasyster. Och DEN bilen!!
- Jaha, va kul. Men hur många barn blir det då?

Vi räknar en stund på fingrarna och kommer fram till att det är fyra barn. Sen slutklämmen igen:

- Och så ska jag ha en SÅN bil och jag ska vara pappa och köra.

Och vilken bil är det då som är Villekillens drömbil? Jo en gnistrande mörkröd... GOLF!!!

2 kommentarer:

PERNILLA sa...

härligt med barns funderingar! julius säger att när han blir stor så ska han fortfarande bo "hemma hos er, pappa och dej" och jobba på pizzeria.

häng på kreera mera bloggen vettja!

Unknown sa...

Underbart! Jag är ganska så säker på att han kommer att omvärdera märket på bilen i framtiden. GOLF!hahahahahaha