måndag 20 augusti 2007

Hemma igen - ett litet tag till.

Den absoluta lyckan: att hoppa, vada, skutta som en tok i djuuupa vattenpölar i sommarregn. Den underbare pappan tog ut barnen och lät Villen hållas en dag när det strilade ordentligt denna våta sommar.
Åå kolla på mig, jag är också våt!
Och sen kommer regnbågen! Tvärs över hela himlen!
Detta är för övrigt utsikten från vår balkong, som mamman stirrat på i åtta år nu, varje måltid. Men snart förbyts den! Ser ni hus-snutten allra längst till vänster (sorry, mamman skrev fel nyss och har nu ändrat så det är rätt. Hon har ju lite svårt med höger och vänster.)? Där ska vi bo på femte vånigen från och med 1 sept. Dags att skiljas från gamla goa trånga Pianogatan, där vi skrattat och gråtit och älskat och lekt och fött barn i hela vårt äktenskap. Vi ser så fram emot ny luft under vingarna! Och om det skulle bli lite tyst på bloggfronten de närmaste veckorna, så är det för att vi packar.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Hanna sa...

Välkomna till Södra Dragspelsgatan när ni packat klart! Här uppe lever livet helt klart mycket lättare och med färre prövningar än nere på Pianogatan. =) Nja kanske inte färre prövningar, men kanske fler regnbågsstunder?

Underbart av pappan att ta ut Ville i dammen utanför tvättstugen.

Anonym sa...

Ååååh vad mycket härliga foton!!!
(men är det inte huset längst till vänster ni ska flytta till... ;-)
Kram Kicki

Villeosagamamman sa...

Tack Kicki, jag har ju som bekant problem med höger och vänster. Men nu har jag ändrat det! *jag min dåre*

Ser fram emot alla regnbågsstunder i vårt nya liv 200 meter närmare Ghettot.