torsdag 21 oktober 2010

Pysselsugen

Mamman är pysselsugen ända in i märgen. Igår ägnade hon och Saga 2 underbara ostörda timmar åt att börja sy en ettårspresent till Gusten, medan sagda födelsedagsbarn sov middag. Nu ser arbetsrummet ut som ett kreativt bombnedslag och tygboken väntar på att bli klar. Kanske imorgon? Mammans önskelista över pysselprojekt som ska bli julklappar och födelsedagspresenter är lång. Väldigt lång. Vi får se vad som mäktas med.

Här är vad mina barn skulle ha fått klä ut sig till om vi bott i Halloweens förlovade land over there:
Ville

Saga
August (aka GusGus!)
Två små krux dock:
1)Ville skulle mycket hellre vilja vara ett lavamonster eller möjligen Darth Vader.
2) När skulle mamman hinna?

Jag trodde att det skulle vara ett tredje krux, nämligen det att Saga inte är särskilt förtjust i Askungen (den enda DisneyPrinsessfilm hon inte sett, tror jag) och ofta säger att hon inte tycker om blått. Det är ju Törnrosa och JOSA som gäller va. Så jag blev väldigt överraskad när jag visade henne den bilden och hon föll i trans och gärna ville ha den blå askungeklännigen. Där ser man!

Så jag talade just om för käre maken att om jag fick åkt till Skroten och sedan hade en hel dag utan några måsten och utan några barn som skulle tas om hand, då skulle jag sy den där klänningen bums! Då svarade han att det skulle väl gå att ordna nån gång! OJ! Mamman pushade vidare: "Så då ska jag ta och åka till Skroten och inhandla det där tyget då?" Svar: "Mhm". WOW!! (Bäst att nedteckna det löftet här så alla bloggläsare kan vittna ;))

En sån lycklig mamma jag är som ska få pyssla så fint till min lilla prinsessa!

***
These are the costumes I would make my kids for Halloween if we celebrated that in Sweden. And if I had time to make them. We'll see! There's soooo much I want to do for all the kids' birtdays and Christmas.

Oh, and there are full tutorials for the Cinderella and the Prince outfits on Make it and Love it. That's were the photoes are from too.

1 kommentar:

Anneli sa...

JA! Vi åker så fort det går!