fredag 4 juni 2010

August har...

... till mammans oerhörda glädje gjort stora framsteg inom puréätandet. Nu lassar vi in tre bra portioner icke-bröst/fast föda om dagen och det märks att han fattat grejen att det är det som får honom mätt. Halleluja! Fast vi ammar fortfarande nätterna igenom förstås. Den biten är Lille herrn inte klar med än (och det är nog inte jag heller, i ärlighetens namn. Även om det hade varit skönt med nattsömn).
... haft ögoninfektion. Den har f.ö. gått runt till alla i familjen utom pappan.
... bytt till sittvagn! Det känns ju som längesen nu, men vi har ju faktiskt inte bloggat om det än. Mamman motstod så länge som möjligt, för sittvagnsbebis = stor bebis, och jag vill ju helst inte att den här killen ska bli stor för fort. Men till slut var det ju faktiskt dags, och se så glatt man kan spralla i sin "nya" vagn!
...polat med kompisarna. Eller var det mammorna som polade med Grey's-kväll kanske? Ja, bebbarna fick haka på iallafall såklart. August, Noel och Ilse - de brunögdas gäng!
... käkat sin första glass på altanen. (Nä, han fick inte hela, bara slicka lite lagom. Jag är väl inte helt galen?!). Han fattade galoppen iallafall. Nästa gång det vankades glass blev han helt till sig redan innan mamman fått av pappret på glassen.... korvat till sig och växt mer! Och kommit in i "snörfasen" - snörena på leksakskorgen är det roligaste nuförtiden (eller vilka snören som helst naturligtvis).
... börjat förflytta sig såpass att han inte ligger precis där man la honom. En kväll la jag honom i soffan med en godisskål en bit därifrån och gick sen för att fixa nåt. August var märkvärdigt tyst och nöjd under tiden. Det fick sin förklaring när jag kom tillbaka: Han hade lyckats komma åt godiset och låg och undersökte alla spännande prassliga papper och goa konsistenser. Tur att han hade nappen i mun för så fort jag testade att dra ut den försökte han proppa in en chokladbit. Jag hann stoppa honom! :P
... beskyddat Ilse på altanfilten.
... pratat med pappa i telefon från Norge.

1 kommentar:

Lunicrax sa...

Ojojojoj! Han ar ju helt otroligt gullig!!!! :D