söndag 14 februari 2010

Dagens kommentarer

Saga i samtal med sin far: "Om man pussar på kinden är man kär som en prins. Pussar man på munnen är man kär som en piraya."

Wow, vi hade ingen aning om detta! Tänk vad barn vet!
***

Inför inmundigandet av våra traditionella söndagsmuffins idag skulle båda barnen absolut ha varsin muffinsform med ogräddad smet. Detta brukar vara något som bara mamman får (barnsligt förtjust i smet som hon är, hehe), men nu hakade alltså barnen på. När de väl förstått att det innebar färre gräddade muffinsar, och var ok med detta, sparade vi tre smet-klickar till mamman och stora barnen. När vi satt och smaskade börjar Ville fundera:
Ville: Det är som att August har tre mammor.
Mamman: Hur menar du nu?
Ville: Ja, som att han har tre mammor.
M: Och vilka är det?
V: Du, jag och Saga.
M: Jahaja, varför då?
V: För att vi äter smet!

Jag hade ingen aning om att smetätning var ett kriterium för moderskap!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Helt fantastiskt underbart! Då är det alltså okej att jag börjar slicka i mig smet nu då. Mums!

Unknown sa...

Underbart! Vilken klar logik.Och jag har alltid trott att det var barnen som slickade smet inte mamman? Bra nu vet jag hur det skall vara.

Deb sa...

I had to look up piraya - and then cracked up laughing. I shared with the rest of the family, and we think it is pretty funny. :)