torsdag 28 januari 2010

Vintern då vi hade snö

Mina barndoms vintrar var snöfyllda. Sen tog Göteborgsslasket över. Men nu har nåt hänt igen: Mina barns barndoms vintrar kommer även de att bli ihågkomna som snöiga - iallafall den här vintern! Nu har snön legat i över en månad här i Göteborgsområdet, och igår kom det ännu mer snö, som visserligen slaskade, men idag har det fryst på igen och solen strålar och allt är så vintrigt och vackert igen. Det är otroligt!

Jag hör hela tiden Skalle-Pers ord i örona: "Om din största fröjd och glädje här i livet är att skotta snö, kan jag lova dig mycket livat i vinter!". Här är pappan i färd med att njuta ännu en av husägeriets fröjder: skottning av garageuppfart! Fast faktum är att detta är enda gången han har skottat. Övriga gånger har mamman gjort det för pappan har varit i Norge. Då ekar andra ord i örona: "Kvinnor kan, kvinnor kan, kvinnor kan!" Fast jag tycker faktiskt att det är lite roligt. Skalle-Pers ord stämmer tydligen på mig.Snögrottebyggning med Moa, dan före julafton:



På trettondagen kom det mer snö (och mer kusiner, fast de fastnade inte på bild, trots att vi hade stort spontant soppkalas här efteråt).

Kolla, Saga gör Höglundsminen!! :O
Simma i snö, hur mycket som helst! FRÖJD!


***
Unlike what you may think, it is very unusual for us (in the Gothenburg area) to have this much snow, especially snow that STAYS for this long! It has been white here for over a month now, shocking us all and delighting the children!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anneli sa...

vilka underbara vinterbilder!