torsdag 14 januari 2010

Tokbusroliga Saga

Saga snappade upp ett nytt ord på dagis idag. När hon kom hem satt hon på sin plats vid matbordet och sa om och om igen ett väldigt intensivt: "Hejjegud." Jag fick förklara, både en och två gånger att i vår familj säger vi inte så eftersom vi tror på Jesus och han kanske blir lite ledsen om vi bara säger så hela tiden. Så gick Saga på toa (det obligatoriska mitt-i-maten-toabesöket) och där fortsatte hon med sitt "Hejjegud". Jag förklarade så bra jag kunde återigen varför vi inte säger så. Då tittar ungen upp i taket och hojtar lite lätt pillemariskt:

"Förlåt! Förlåt däj uppe!"

Sen gick hon och satte sig vid matbordet igen och fortsatte säga hejjegud i sann 3-års-trots-anda. Håhåjaja och hujedamej!

1 kommentar:

Katrina sa...

Ahhahahaha! Jag bävar för den dagen när mina barn kommer hem med nåt sånt där ord.

Annars brukar Rebecca säga "jag vill också ha kaffe" när jag dricker lite örtte... Jag har förklarat flera gånger att vi dricker inte kaffe osv...men det sitter tydligen djupt detta med kaffe. Dagis säger jag bara...