tisdag 3 november 2009

Bf idag...

Babytickern står på NOLL idag. Har ni sett det? Jag har liksom väntat lite på det, innan jag tar bort den. Tänk om jag varit gravid ända fram till idag och sen ett par dar till (som med de andra barnen). Vilken enorm tacksamhet jag plötsligt känner att så inte är fallet. Gusten (arbetsnamn som börjar fastna) fyller två veckor idag! Gravidmagen känns JÄTTEavlägsen! Gusten känns så självklar. Har han funnits i mitt liv utanför min mage i bara två veckor? Det går så snabbt att älska ett barn över allt annat. Moderskärlek är det mest fantastiska som finns.


En annan ögonblicklig kärlek är Nappen.

För de som väntar på en ordentlig uppdatering och ordentligt med bilder, så lovar jag att det kommer snart. Imorgon går pappan tillbaka till jobbet och stora barnen är på dagis sina 15 timmar i veckan nu. Förhoppningsvis ger det mig lite tid till vila och att komma ikapp med exempelvis bloggning. Livet har ju varit lite för intensivt för det sen vi kom hem från BB. Det har varit lite mycket med huset, kan man säga. Men nu är fasadläckan färdigreparerad av snickarna, tvättstugan är min husmorsdröm uppfylld tack vare min far och pappans slit, och av våra ovälkomna inneboenden - mössen och getingarna - märks numera inte så mycket (Nån enstaka geting/dag jämfört med ca 40 om dan som det var när vi flyttade in.) Idag var elektrikern här och uppskattade sitt jobb i badrummet, sen var pappan och jag på vårt första badrumsaffärbesök och började försöka orientera oss i den djungeln (Så tokmycket att välja på - hur ska jag nånsin kunna bestämma mig?) och därefter var Anticimex här för lite försäkringsbesiktning. Ungefär så har dagarna sett ut här på sistone.

2 kommentarer:

Lunicrax sa...

oooh, vad fullständigt urgullig han är!!! :)

Unknown sa...

He looks like one of the family! He is so cute! Congratulations!