tisdag 13 november 2007

Jackval och julklappssömnad

Hej alla trogna läsare!

Mamman har missat att meddela vilken jacka det blev i Det Svåra Valet. Fast alla som tittat noga på de senaste bilderna vet ju att det blev den svarta. Till dem som höll på den bruna kan jag trösta med att jag _egentligen_ tyckte klart bäst om den bruna. Brunt är ju min grej. Men den fick falla till föga för den här mamman måste hålla sig varm. Och frusit har jag inte gjort en enda gång hittills i den svarta, så det var ju bra.

Dessutom visade det sig att knapparna var illa fastsydda i den svarta och de har ramlat av en efter en. "Varför låter hon så glad för det?" frågar du dig då. Jo, för då kan den här lilla mamman gå å klaga i affären och få pengar tillbaka. Hon är bra på sånt.

Först ville de bara ge mig 100 spänn, men det var inte mycket för att sy i hur många jackknappar som helst, så jag gick till en annan butik. Där var de frikostigare och mamman håvade in 300 spänn. Jippi! Det innebär att svarta jackan bara kostat mamman 224,50 kr och att hon gott kan få köpa sig en finjacka OCKSÅ (när de reas ut så småningom). Då kan mamman vara BÅDE varm och snygg, när så krävs. Hehehehe!

Sen vill mamman meddela att första julklappen är färdigsydd. Hon kan inte avslöja vad det är eller publicera bilder, det måste bevaras hemligt för vissa trogna läsare. Men som ledtråd kan sägas att en liten tjej som är haj på Astrid Lindgren-figurer, gillar att klä ut sig och som råkar heta samma sak som den här figurens mamma, kommer bli väldigt söt och glad på Annandag jul. Kanske borde hon ta och göra som sin bästiskusin (här i Vargklyftan) och öva lite Därum-därum-dans med benen:

Ååå vad det känns bra att pyssla klappar!

/Mamman

1 kommentar:

Hanna sa...

VEM kan det vara som du har sytt till?? Kan inte ALLS förstå!

Vilken SNäll moster hon har!!

Kram!