torsdag 16 september 2010

"Jag fick en bja idé"

Saga är en fantastisk liten människa. Ikväll när hon som vanligt skulle välja gosedjur inför nattningen hade vi följande konversation:

Mamman: Saga, tänk att du har en hel korg med gosedjur att välja på när du ska sova!
Saga: Mmm.
M: Det är inte alla barn som har det så bra. En del har kanske ett gosedjur, andra har inget.
S: *ser lite storögd ut*
M: Tänk om vi skulle ta några av dina gosedjur som du inte leker så mycket med och skicka dem till barn som inte har något.
S: Jaaa!
M: Skulle du vilja det?
S *Jätteentusiastisk*: Jaaa-aaa! Vi kan skicka dem till barnen i födelsedagspresent!
M: Hmm, ja, eller i julklapp kanske?
S: Ja. *Stryker sig under ögonen* Jag bli så glad så jag gråter. Vilken bja idé jag fick!

2 kommentarer:

Helena sa...

Gosegumman!!! Vilken härlig unge!

Unknown sa...

Verkligen en bja idé hon fick. Tänk att hon kom på den helt själv:P. Jag har också funderat på något trevligt tjänandeprojekt för familjen i december men har inte kommit på något än.