fredag 8 augusti 2008

Det årliga medeltida!

Äntligen Kungahälladags!
Ville visar att han kan fajtas lika bra som Niklas.

"Tillitill, hihiihihiiii!"
SjälvporträttVille är så fotogenisk! Dessa tre bilder togs i rätt snabb följd.
1) Illustration av "Jag vill haaa ett svärd"
2) "KOLLA!"3) "Hehehe!"Saga kan hon med ibland... (det där med fotogenisk alltså)Mamman och pappan åxå om det kniper...Sååå söta ongar! Ville sitter i trappan med svärdet draget för att skydda Sagaprinsessan för draken. Han var väldigt kaxig, men sen: Precis strax efter detta foto togs klampade det in ett gäng soldater i rustning som skulle upp för just den här trappan. Mamman fick flänga fram och lyfta undan sina ongar. Ville var stelfrusen av skräck och pratade bara om hur farliga soldaterna på borgen varit ett tag efter detta. Hejdå för den här gången! Ses nästa år, om vi inte åker till Visby då!

2 kommentarer:

Helena sa...

Ni är för härliga!
Kolla på sista kortet där Saga sitter i pappas famn. Jag trodde ett litet tag att hon fått några medeltida gröna horn på sin lilla luva! Sen såg jag att det var ju gräs... ;)
Ser ut som om ni hade det underbart. Det måste ju få vara alla små pojkars dröm att hela familjen klär ut sig och leker med svärd!

Anonym sa...

Översta kortet skriker ju "perfekt julkort" :)

Tack för att ni "diggar" min blogg, men kan du ta bort mig så inte massa främlingar hittar dit? Jag är så folkskygg, hehe.